A leendő elsősök törvényes képviselői kétféle módon jelentkeztethetik gyermekeiket az általános iskola első évfolyamára:
- Csak papír alapon történő adminisztrációval: A törvényes képviselők a korábbi évek gyakorlatának megfelelően személyesen megjelennek az iskolában, és ott a bevitt, beiratkozáshoz szükséges dokumentumok alapján az intézmény rögzíti a gyermekek adatait.
- Elektronikus jelentkezés lehetőségével kiegészített adminisztrációval (2019. április 1-től): A KÖFOP 1.0.0-VEKOP15-2017-00054 Köznevelés állami Fenntartóinak Folyamat Egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE) projektben kifejlesztett elektronikus ügyintézési felületen (továbbiakban: e-Ügyintézés felület) keresztül – regisztráció után – indítja a gyermek törvényes képviselője a beiratkozási folyamatot. Az e-Ügyintézés felületen ki lehet tölteni a gyermeknek a beiratkozáshoz szükséges adatait a rendszer által felkínált űrlapon. Emellett az egyes nyilatkozatok (törvényes képviselői nyilatkozat) a rendszerből letölthetőek, és aláírás után a másolatok letölthetőek.
Amennyiben nagyobb gyermeke már iskolánk tanulója, akkor a KRÉTA rendszeréhez már rendelkezik belépési azonosítóval.
- Belépve a KRÉTA rendszerbe, válassza ki az e-Ügyintézés lehetőségét!
- Válassza ki az Ügyintézés indítása menüt!
- Kattintson a Beiratkozás általános iskolába menüpontra!
- A megnyíló felületen adja meg a szükséges adatokat!
Amennyiben nincs iskolánk KRÉTA rendszeréhez belépési jogosultsága:
- Nyissa meg a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap weboldalt!
- Regisztráljon új ideiglenes felhasználóként!
- Belépés után válassza ki az Ügyintézés indítása menüt!
- Kattintson a Beiratkozás általános iskolába menüpontra!
- A megnyíló felületen adja meg a szükséges adatokat és válassza ki a listából iskolánkat!
A beiratkozás napján – függetlenül attól, hogy a két jelentkezési mód közül melyiket választja – minden szülőnek meg kell jelennie személyesen az intézményben, ahol a beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat, illetve a nyilatkozatok eredeti példányát be kell mutatnia.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
- A gyermek nevére kiállított személyi azonosítót igazoló hatósági igazolvány.
- A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány.
- Az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás: óvodai szakvélemény/szakértői bizottság szakértői véleménye
- Sajátos nevelési igényű gyermekek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye.
- Nyilatkozat a törvényes képviseletről
- Nyilatkozat életvitelszerű ott lakásról
A beiratkozáskor az Etika/Hit- és erkölcstan oktatásra vonatkozó nyilatkozatot is meg kell tennie a szülőnek.