Ökoiskola

okoiskolaA 2011 – 2014. év közötti időszakra elnyertük az Ökoiskola címet. Diákjaink olyan tudatos viselkedésmódot sajátítanak el, amely megalapozza a felnőtt életben véglegessé váló, fenntartható közösség-környezet kapcsolatot. Ökoiskolai tevékenységünk nem korlátozódik az intézményben eltöltött időre. Aktív szülői támogatással veszünk részt a problémák megoldásában, környezetvédelmi projektek és fejlesztések megvalósításában, így segítjük a gyermekek környezettudatos szemléletének kialakítását.

Tisztelt Igazgató Asszony!

Örömmel értesítem, hogy a Nemzeti Erőforrás Minisztérium által felkért Értékelő Bizottság javaslatára Gloviczki Zoltán Helyettes Államtitkár Úr döntése értelmében az Ön iskolája a 2011-2014 közötti időszakra elnyerte az Ökoiskola címet.

Engedje meg, hogy ezúton is gratuláljak sikeres pályázatukhoz.

Varga Péter
Hálózatkoordinátor
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Fejlesztési és Innovációs Központ

Föld napja

Jelképes erdőtelepítéssel ünnepelte a pilisjászfalui Dózsa György Általános Iskola a Föld Napját.

Faültetéssel ünnepelte a pilisjászfalui Dózsa György Általános Iskola a Föld Napját április 21-én szombaton. Tanárok, szülők, valamint az iskola diákjai a TORK és a WWF Magyarország közreműködésével ültette el a fákat és cserjéket az iskola egyik épületének kertjében.

A 2011-es Erdők Éve a zöld területek megőrzésének fontosságára és a fenntartható erdőgazdálkodásra hívta fel a figyelmet. Ennek a fontos eseménynek a kapcsán a WWF Magyarország és az SCA Tork csapata tavaly ősszel öko-higiéniai kvízjátékot hirdetett iskolások számára. A játékon helyezést elért első három iskola egy, a területen őshonos 10 db cserjéből és 10 db fából álló „kis erdőt” kapott ajándékba. Az egyik ilyen nyertes iskola a pilisjászfalui Dózsa György Általános Iskola, mely az ajándékba kapott fákat és cserjéket a Föld Napja alkalmából idén ápriils 21-én ültette el.

”Iskolánk mindig is kiemelt figyelmet fordított a diákok környezettudatosságának kialakítására. Igyekszünk pozitívan hatni a tanulók természet- és környezetvédelmi szemléletére, jelenlegi és későbbi szokásaikat, viselkedési formáikat, cselekvéseiket ennek megfelelően formáljunk. A 2011-2014 közötti időszakra elnyertük az Ökoiskola címet, ennek köszönhetően vehettünk részt a WWF Magyarország és az SCA Tork csapata által meghirdetett online kvízjátékon. Az ilyen események élménye amellett, hogy hozzájárul az ember és természet harmóniájához, kiváló eszköze a közösségi kapcsolatok alakításának és fejlesztésének is.” – mondta el Nyikes Edit, a pilisjászfalui Dózsa György Általános Iskola igazgatónője.

A WWF és a Tork immár 3 éve működik együtt Magyarországon, így nem volt kérdés, hogy az Erdők Évében is közös programot indítanak. A Tork gyártója, az SCA a világ egyik legzöldebb papírgyártó vállalataként olyan aktivitást szeretett volna szervezni, melybe a jövő nemzedékét is bevonja, s melyben az környezeti nevelés is fontos szerepet kap. A magyarországi öko-iskolák kapcsolattartói egy online öko-higiéniai kérdőívet kaptak; az ebben szereplő 11 környezetvédelemmel és erdőkkel kapcsolatos kérdés megválaszolására két és fél hetük volt. Végül 190 iskola töltötte ki a kérdőívet, de csupán 20%-uk válaszolt helyesen. Közülük sorsolták ki a három nyertes intézményt.

„Az SCA, a Tork termékek gyártója elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás terén, higiéniai papírtermékeit a környezet szem előtt tartásával tervezi és gyártja. Fontosnak tartjuk, hogy a felnövekvő generációban már gyermekkorban kialakuljon a környezet iránti elhivatottság, ezért is céloztuk meg az öko-iskolákat nyereményjátékunkkal. Nagyon örülünk, hogy az Erdők Éve és a Föld Napja kapcsán hozzájárulhattunk a pilisjászfalui öko-iskola megszépüléséhez.” – mondta Sárközi Erika, a Tork Junior Termékmenedzsere.

Zöld Tudás Iskolája

2012 tavaszán a Közép-Magyarország Régióban meghirdetett versenyen 47 iskola közül a 3. helyen végeztünk, jutalmunk 100.000 forint.

A program célja, hogy a gyermekek életkoruknak megfelelően megszerzett általános fenntarthatósági ismereteikkel találkozhassanak olyan hétköznapi tevékenységek során, mint a vásárlás, az utcai közlekedés és az otthoni élet.

A Zöld Tudás Iskolája projekt az interaktív tv műsor módszerét felhasználva informális tanulási lehetőséget biztosít a gyerekek és általában a lakosság számára, elősegíti a környezettudatos gondolkodást magában foglaló élet alapjainak megteremtését oly módon, hogy neves hazai sztárok közreműködésével felhívja a pozitív és negatív jelenségekre a nézők figyelmét. A műsorok végére a nézők egy közös tanulási folyamat végén, képessé válnak az egyes pozitív gyakorlatok, vagy hibák felfedezésére, saját környezetükben a jó gyakorlatok adaptálására.

„Éljen 140/90 alatt!”…

csapata pályázati kiírása

A Magyar Hypertonia Társaság az „Éljen 140/90 alatt!” program keretében kiírt iskolai pályázatán intézményünk a XIII. helyezést érte el. Az eredmények a pályázati kiírásnak megfelelően a lemért vérnyomásértékek száma, az orvosi pecsét és az intézmény létszáma arányosításával kerültek meghatározásra.

A pályázaton több mint 40 oktatási intézmény képviseltette magát az ország minden tájáról, ennek köszönhetően összesen közel 20.000 vérnyomásmérés történt. A program zárásaként az eredmények helyi és regionális PR kampány keretében bemutatásra kerülnek a lakosság előtt.