Határtalanul kirándulás Erdélyben

A Határtalanul! program keretében 6 napot tölthettünk Erdélyben. Első szálláshelyünkre Gyergyószentmiklósra az esti órákban érkeztünk. Mindenkit lenyűgözött a látvány, és a szálláshely színvonala. Tanulóinknak a szállásadó elmondta, hogy sötétedés után eszükbe ne jusson kimenni, mert a környéken a macik szívesen tanyáznak, s ehhez bizonyítékot is mutatott, az egyik padon ott voltak az állatok körömnyomai. Másnap Gyergyószentmiklóson Gáll Erzsébet termelőhöz látogattunk, fenyőtobozszörpöt, áfonyalekvárt, zakuszkát kóstolhattunk, majd a Lázár kastélyba vitt az utunk, ahol Bethlen Gábor töltötte gyermekéveit. Szerencsénkre a kastély már látogatható, így a programterv annyiban módosult, hogy be is mentünk. A kastély lovagterme és a bástyáról a kilátás mindenkit lenyűgözött. Innen a Gyilkos tó környékére valamint a Békás szorosba utaztunk, ahol hozzávetőleg 3 órát töltöttünk túrázással, gyönyörködéssel. A túra után néztük meg Gyergyószentmiklós városát, az Örmény templomot, a főteret. Harmadik napunk reggelén indultunk el Csíkszépvízre, ahol a Csíkszépvízi Nyírő József Általános Iskola (magyar nyelvű) meglátogatása, valamint a Határőr múzeum volt célunk. Tanulóink érdeklődéssel hallgatták végig a múzeumpedagógusok előadását, és életreszóló emlékeket szereztek a magyar tannyelvű iskolában. Ezek után Mádéfalvára a veszedelem emlékére emelt emlékműnél tettük tiszteletünket, majd vacsora után a szálláson társasjátékoztunk. Utazásunk felénél járva túrára készültünk, majd Marosvásárhely városnézése volt a cél. Megnéztük a Bolyai múzeumot, a Teleki könyvtárat, majd a Rákóczi várat. Utolsó előtti napunkra a Kemény kastély megtekintése és egy túra volt betervezve. A Kemény kastély tanulságos, érdekes élményekkel gazdagított mindenkit. A havasokban eltöltött túránkon találkoztunk állatkákkal, ugráltunk a csörgedező patakban, ettünk szamócát, és gyönyörködtünk a zöld minden árnyalatában, haraptuk a tiszta levegőt. Utolsó napunkon a hazafelé úton megálltunk még Petőfi mézesheteinek helyén, a Teleki kastélyban, a múzeumpedagógus érdekes tényekkel gazdagította Petőfiről megtanult ismereteinket. A kastélyból kijőve szomorúan konstatáltuk, hogy véget ért kirándulásunk élményekkel teli része, másrészt előttünk áll több mint 600 km még, amit buszon töltve kell megtennünk. Végeredményképpen 6 élményteli nap volt a hátunk mögött, melyre biztosan sokáig emlékezni fogunk.